Geçtiğimiz günlerde İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleşen Migros 100. Fuarı ve şirketin gelecek dönem hedefleri ile ilgili düzenlenen basın toplantısında değerlendirmelerde bulunan Migros Grubu İcra Başkanı Özgür Tort, “Organize perakende sektöründe 70 yılı geride bıraktık. Türkiye’de yeni nesi bir perakendecilik yolculuğuna çıkıyoruz. Online yemek servisinden sanal markete, kişisel bakımdan finansal hizmetlere kadar birçok yeni marka oluşturduk. İştiraklerimiz ve girişimlerimizle beraber 5 yıl içerisinde ilave bir Migros daha yaratacağız. Yani bu da piyasa değeri hali hazırda 60 milyar TL olan Migros’un iştirakleri ile birlikte 120 milyar TL’lik bir şirkete dönüşmesi anlamına geliyor” diye konuştu.
6.5 MİLYAR TL YATIRIM
Migros’un 70 yılda bir süpermarketin çok ötesinde hizmet kapsamına ulaştığını belirten Tort, “Çalıştığımız iş ortaklarımız ve hizmet sağlayıcılarımızın 2022 yılı toplam cirosunun büyüklüğü Türkiye’nin GSYH’sının 1/4’üne denk geliyor. Türkiye ile büyüyor, ekonomik büyümeyi yaygınlaştırıyoruz. Geleceğin perakendesi için yapacağımız yatırımlarla Türkiye’nin en kapsamlı ve en çeşitli hizmet ağını örmeye devam edeceğiz. Online operasyonlarımızı 3 yıl içerisinde 3’e katlayacağız. İnsanların yaşamında hızlı bir değişim var. Yaşam tarzları ve çalışma koşulları değişiyor. Migros Yemek, 3 yıl içinde bugünkü market siparişlerimiz seviyesine ulaşacak” dedi. Tort, her yıl reel olarak artmakla birlikte 6.5 milyar TL yatırım yapacaklarını söyledi. Tort, sözlerine şöyle devam etti:
750 MARKA HEDEFİ
“Ödeme işlemleri ve finansal hizmetler sunan MoneyPay’i her 2 müşterimizden 1’inin kullanmasını hedefliyoruz. Data, iletişim kanalları ve reklam teknolojisini bir arada kullanan perakende medya firmamız Mimeda ise, hizmet verdiği marka sayısını önümüzdeki yıl 750’ye çıkaracak. Paket Taxi ile yeni ve verimli teslimat modellerine yatırım yapıyoruz. Paket Taxi, mevcut araç filosunu elektrikli araçlarla genişletiyor. Bu hizmetimiz, Migros’un e-ticaret büyümesine paralel genişlerken, Migros dışı hizmet oranı da Migros’un yarattığı iş hacminin en az 3’te 1‘ine denk gelecek. Ocak ayında kozmetik üzerine uzmanlaşmış yeni mağaza zincirimiz Mion’u açtık. 2024 sonuna kadar ise 150 mağaza sayısına ulaşarak sektörün önemli bir oyuncusu olacak. Elektrikli araç şarj istasyonu Migen ile de 2024 sonuna kadar Türkiye’de 100 ayrı noktada şarj istasyonları kuracağız. Ayrıca, Gurmepack’in de hissedarı oluyoruz, paketli yemek alanındaki yatırımlarımızı sürdüreceğiz.”
15 BİNİ AŞKIN ÜRÜNDE %50’YE VARAN İNDİRİM
Trendleri ve değişen müşteri ihtiyaçlarını çok yakından takip ettiklerini belirten Tort, “Bugün geldiğimiz noktada 189 kategoride 3 bin 36 adet marka ile ürün çeşidimiz 50 bine yakın. Tüketicilerimizin en uygun fiyatla, en fazla çeşide ulaşma hakkına sahip çıkıyoruz. Paydaşlarımızla birlikte yaptığımız devamlı kampanya ve indirimlerle müşterilerimizin bütçesini koruyoruz. Tüketicilerimizin alım gücünü artırmak ve enflasyonla mücadele için yılın kalan 70 gününde 70 büyük kampanya ile evin tüm ihtiyaçlarını karşılayacak yaklaşık 15.000’i aşkın üründe yüzde 50’ye varan indirimler sunuyoruz” dedi.
CİRONUN % 77’Sİ TARIMA DAYALI
Tarımın geleceğine yatırım yaptıklarını söyleyen Tort, “Migros’un cirosunun yüzde 77’si tarıma dayalı, yılda yaklaşık 500 bin ton meyve-sebze satıyoruz. Türkiye’nin en fazla taze ürün satan perakendecisiyiz. Tarım bizim en güçlü ve en önemli kasımız. Türkiye’nin geleceği ancak güçlü yerel üreticileriyle mümkün. Türkiye safında havza bazında üretimi destekliyoruz. ’lere özel ticari şartlar, uygun vadeler, üreticilere özel tedarikçi finansmanı sağlanması halinde, Endüstri 4.0 gibi, Tarım 4.0, girdi verimliliği ve sulama alt yapısı ile beraber bir bütün olarak gerçekleşebilir. Migros olarak sahip çıktığımız yerel ürünler, doğdukları ilin ekonomisine artı değer katıyor. İstihdamı ve yerel kalkınmayı desteklemiş oluyoruz” ifadelerini kullandı. Tort, şöyle devam etti:
ENERJİSİNİ KENDİSİ ÜRETECEK
“Sürdürülebilirlik performansımızla tüm Türkiye’de ilk akla gelen 10 şirket arasındayız. 2050 karbon sıfır hedefine yönelik çalışıyoruz. En önemli karbon salımımız soğutma dolapları, aydınlatmalar ve klimadan oluşuyor. Yani yarısı soğutucu gazlardan yarısı da elektrikten geliyor. Migros’un yıllık 600 bin MWh elektrik tüketimi var. Şirketimiz GES yatırımları ile 1/3’ünü kendi üretme kararı aldı. Bunun için 100 milyon yatırım yapacağız.”